13 december 2021

BETOVERINGEN (27).

DE OUDE BELG EN DE ZEE.
Net als het Vlaams Belang van Tom Van Grieken, de man die leerkrachten naar zijn pijpen wil doen dansen, heeft Viktor Rooseleer, jongerenvoorzitter van De Nieuwe Vlaamse Alliantie de onafhankelijke Republiek Vlaanderen tot doel.
Na de verkiezingen van 2024 roept hij volgens zijn ovenverse 'congresbesluiten' met een meerderheid in het Vlaams Parlement (Vlaams Belang & Nieuwe Vlaamse Alliantie) eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit.
Brussel wordt een volwaardig Vlaamse stad. De faciliteiten worden overal afgeschaft. De koninklijke familie wordt uit al haar functies ontslagen. Ze mag wel haar adellijke titels behouden. Vlaanderen wordt een republiek.
*
Mocht u me missen, dan ben ik vissen. Meer bepaald puntje Presqu'île de Giens waar ik ooit extreem...gelukkig was.
Ave' vous les
copines & copains,
Emma, Morgane
Guy-Louis, Renaud,
Jean-Claude & Julien
chassant les oursins.
Een bestaan als oude Belg in zelfgekozen ballingschap. U bent er welkom bij mijn rieten hutje, de tenen in de slepers tussen vlijmscherpe couteaux en slierterige algen, tout près de La Tour Fondue
Où le jour
se lève
sur la terre
alors que le
monde entier
fait l'amour.
We zullen er nachten door het repertoire zingen van de in Vlaanderen verboden Jacques Brel. Le plat pays qui fût le mien. Ik zal er mijn Toots' Hard Bopper van lang vervlogen jaren bij de Gevuigoode Mandolinen nog eens boven halen. U bent bij deze gewaarschuwd. Boules Quies zullen u zeer van nut zijn.
Met als afsluiter bij dageraad eentje van Robert Zimmerman misschien. Nobelprijs Literatuur. Dan indommelen in een zalig zwoel briesje.
Bij het ochtendgloren als herboren ontwaken van de boze droom. Met niks dan minzame authentieke mensen om me heen. Ver van alle haatpraat.
On peut rêver.