13 december 2021

 BETOVERINGEN (31).

Kartonnen dozen.

En op een dag deden ze ons - dan al - de das om en zat ik met mijn maatjes in Melchtal. Vooral herinner ik me het gedoe met onze 'Kartonnen Dozen' op de slaaptrein. Al ben ik hiervoor schatplichtig aan schrijfmonument Tom Lanoye..
Er staan een hoop klasgenoten tussen van wie sommigen inmiddels ook al wijlen...Zelf sta ik tussen Mark Luyten, mijn patrouilleleider der Bevers (zoals in die strip van Dupuis) bij 'De Ridders van de Fierte'l, lokaal in de patronage aan de Hoogstraat. Ernaast knikkerkameraadje Pol Vandenhaute (cfr. mijn debuutroman 'Zonde van Nini' verfilmd als 'De Schietspoeldynastie' voor Made in Vlaanderen). En naast mij mijn imposante slimme klasgenoot Joke Delbar. Verder op de foto: Jos Deraedt, Luc Bellinck , Marnix Gruloos, Jean-Pierre Van Butsele, Pierre Loghe, Gilles Van Liefde, Johan Demeyer, Johan Vlieghe, Etienne Deventer, Pierre Demedts, Emmanuel Petrens enz. Misschien herkennen jullie er zelf nog meer.