21 juli 2006

DE NIEUWE RONSENAAR (118)




fête nationale in ronse

gebelgde vlaming
ouwe flauwe belg
vlaamse ronsenaar
maakt niet uit
kies zelf maar

aan ‘t water schilderen
hollandse maatjes
hun bataafse aak
verzengende hitte niks
geen feest zware taak



wappert het zwart
op mijn velo
schijnt de zon
veel te hard breekt
mijn rusteloos hart

wappert het geel
voor mijn wiel
een dode waal
van vogeldroogte
kijkt hij scheel

wappert het rood
boudewijn is dood
dat taalbad deed
dolce paola deugd
bella heel onze jeugd

op de rtbf ziet monsieur
uytterhoeven coureurs
mooi moulineren
zal ik hier op mijn velo
lekker gaar marineren

in het bruulpark
brult gunther resterend
ronse naar zijn tent
zonder tattoo ben je
vandaag de dag gene vent

fête nationale feestdag
niets moet alles mag
ziedaar alana dante
aan een tafeltje hoor ik:
ja kameraad santé

stef vancaeneghem