16 januari 2012

BLOGBOEK

Zo. Nog wat onbetamelijk nieuws uit Ronse. Als mijn bronnen kloppen en doorgaans heb ik daar geen klagen over, dan is er een trainerswissel op komst bij KSK Ronse.

Als mijn bronnen kloppen en doorgaans... juist dan zou gewezen schepen van openbare werken Bernard Van Den Daele een terugkeer naar de politiek niet meer helemaal uitsluiten. En dat ware schitterend nieuws: voor een transparant proper bestuur van Ronse.

Panamarenko als erelid van de Bommels, mooi. Al zie ik zo’n kunstenaar niet graag knielen voor wie dan ook. Overigens waren dit de meest schitterende Bommelfeesten sinds Koning Albert Noël.

Politiek, het is me wat. Wat er zit aan te komen is dat CD&V en SP.a in de grootste ‘discretie’ een pre-electoraal bekokstoven waarbij ze vooraf overeenkomen dat de partij met de meeste stemmen ook als eerste de mandaten kiest. Zeg maar het burgemeesterschap. Hopelijk komen ze dan deze keer ook – op papier – eens overeen over de taalkwestie.

Als het van Alexander De Croo afhangt, dan komen de liberalen van Ronse samen op. Heeft hij me zelf gezegd. Dat zou dan een blauwe Jump moeten geven.

De geruchten – dezer dagen vrolijk verspreid ter hoogte van de Stoesiestroete- dat een razend populaire gewezen burgemeester van Ronse overleden zou zijn, dienen bij deze fel te worden tegengesproken. Een uur geleden nog zelf bestatigd. Alive and kicking in Ronse . Zo te zien en te horen nog altijd amateur van gekaptbouletten met spruitjes: op de oude Ronsiese wijze. Zo gezond als ’n Zoonebloome. Al kan roken de gezondheid ernstige schade toebrengen, mijn gedacht.









Ik zoude graag van al die kandidaat-burgemeesters eens hun visie op Ronse vernemen. Gunther mag beginnen.

De mensen met wie ik praat en van wie me ooit verteld werd dat ze overleden waren zouden een veteranenteam van KSK kunnen vormen.

Meer dan tweeduizend plaatsen zijn er nu al gereserveerd voor Tavi. Ge zijt het niet wijs. Zeggen dat Valère Depauw zijn Tavi een jeugdzondeke noemde. Na tachtig jaar is het Tavisme springlevender dan ooit.(www.theatervtv.be)



Die nieuwe trainer. Voor alle gokchinezen en den dezen: zou dat daar wel eens Francky Cieters kunnen zijn?