DE BENIEUWDE RONSENAAR
DE RENAIXANCE VAN HET RONSESE BEDRIJFSLEVEN
Het is een verhaal van weinig woorden, des te meer daden. Het gaat over de som van ervaring en nieuwe dynamiek. Het gaat over Ronsese ondernemers die blijven geloven in commerciële armslag van(uit) Ronse. Die hun zaak opbouwen vanuit het niks, met meevallers en tegenvallers en dan hun vertrouwen schenken en hun dynamiek doorgeven aan de nieuwe Ronsese generaties.
Het gaat over mensen die er voor gaan jaar na jaar. Op een mooie lentedag, na vijfendertig jaar niet aflatende inspanningen (Immo AD) of vijftig jaar (Sanivi) onvermoeibaar doorgroeien, is de zaak een begrip in Ronse en ver erbuiten. Zo te horen is dat allemaal niet altijd vanzelf gegaan. En het blijft meer dan ooit knokken dag na dag. Mèt risico’s. Mét steeds nieuwe investeringen. Mét moed en weldoordachte durf.
Want om te blijven groeien dienen er steeds nieuwe markten te worden gezocht. De concurrentie is bikkelhard en ze zit overal, ondermeer op dit internet. Tijd dus voor telkens weer nieuwe investeringen, diversifiëring, uitbreidingen, zorgvuldig bestudeerde keuzes. Tijd ook voor de aflossing van de wacht.
Het is het verhaal van de stille Renaixance van de Ronsese commerciële en industriële dynamiek die zich vrijwel doorlopend onder onze ogen voltrekt zonder grote trom van ronkende mediatieke campagnes. Maar wel goed doordacht en daarom niet minder relevant.
Water World
Afgelopen weekend was er zo’n stevige doorstart van twee degelijk uitgebouwde Ronsese zaken met naam en faam. Aan de Elzelesteenweg geven de gebroeders Johan & Marc Michels met een schitterende nieuwe investering in ‘Sanivi’ het levenswerk van hun mama en hun vroeg gestorven vader een nieuwe en veel bredere dimensie die de grenzen van Ronse ver overstijgt en nieuwe markten aanboort. Deze zaak, die evolueerde van aanvankelijk plastics tot sanitair, zet Ronse nu helemaal op de kaart in de snelgroeiende trendy sector van sauna’s, infrarood- & stoomcabines, spa’s, whirlpools.
Huis van vertrouwen
In de Abeelstraat slaan zus en broer Veerle en David Deunynck de handen in elkaar om Immo AD, het pionierswerk van vader Antoon en mama Trees Delmulle in de sector van vastgoed, nieuwbouw, beheer van patrimonia en project onwikkeling te onderbouwen met de juridische opleiding van Veerle (voordien bij Thomas Cook) en de sterke commerciële feeling plus human intrest- dynamiek van David.
Twee mooie voorbeelden van een oordeelkundige doorgroeipolitiek in het Ronsese bedrijfsleven. Ver weg van het doemdenken blijven geloven in de commerciële mogelijkheden van deze taalhoffelijke gastvrije stad op de grens van twee culturen. De blikken gericht op zowel Vlaanderen als Wallonië, de Rijselse Eurometropool en het hele Franse Noorden.
Het Ronse van de toekomst op zijn best.
Het is een verhaal van weinig woorden, des te meer daden. Het gaat over de som van ervaring en nieuwe dynamiek. Het gaat over Ronsese ondernemers die blijven geloven in commerciële armslag van(uit) Ronse. Die hun zaak opbouwen vanuit het niks, met meevallers en tegenvallers en dan hun vertrouwen schenken en hun dynamiek doorgeven aan de nieuwe Ronsese generaties.
Het gaat over mensen die er voor gaan jaar na jaar. Op een mooie lentedag, na vijfendertig jaar niet aflatende inspanningen (Immo AD) of vijftig jaar (Sanivi) onvermoeibaar doorgroeien, is de zaak een begrip in Ronse en ver erbuiten. Zo te horen is dat allemaal niet altijd vanzelf gegaan. En het blijft meer dan ooit knokken dag na dag. Mèt risico’s. Mét steeds nieuwe investeringen. Mét moed en weldoordachte durf.
Want om te blijven groeien dienen er steeds nieuwe markten te worden gezocht. De concurrentie is bikkelhard en ze zit overal, ondermeer op dit internet. Tijd dus voor telkens weer nieuwe investeringen, diversifiëring, uitbreidingen, zorgvuldig bestudeerde keuzes. Tijd ook voor de aflossing van de wacht.
Het is het verhaal van de stille Renaixance van de Ronsese commerciële en industriële dynamiek die zich vrijwel doorlopend onder onze ogen voltrekt zonder grote trom van ronkende mediatieke campagnes. Maar wel goed doordacht en daarom niet minder relevant.
Water World
Afgelopen weekend was er zo’n stevige doorstart van twee degelijk uitgebouwde Ronsese zaken met naam en faam. Aan de Elzelesteenweg geven de gebroeders Johan & Marc Michels met een schitterende nieuwe investering in ‘Sanivi’ het levenswerk van hun mama en hun vroeg gestorven vader een nieuwe en veel bredere dimensie die de grenzen van Ronse ver overstijgt en nieuwe markten aanboort. Deze zaak, die evolueerde van aanvankelijk plastics tot sanitair, zet Ronse nu helemaal op de kaart in de snelgroeiende trendy sector van sauna’s, infrarood- & stoomcabines, spa’s, whirlpools.
Huis van vertrouwen
In de Abeelstraat slaan zus en broer Veerle en David Deunynck de handen in elkaar om Immo AD, het pionierswerk van vader Antoon en mama Trees Delmulle in de sector van vastgoed, nieuwbouw, beheer van patrimonia en project onwikkeling te onderbouwen met de juridische opleiding van Veerle (voordien bij Thomas Cook) en de sterke commerciële feeling plus human intrest- dynamiek van David.
Twee mooie voorbeelden van een oordeelkundige doorgroeipolitiek in het Ronsese bedrijfsleven. Ver weg van het doemdenken blijven geloven in de commerciële mogelijkheden van deze taalhoffelijke gastvrije stad op de grens van twee culturen. De blikken gericht op zowel Vlaanderen als Wallonië, de Rijselse Eurometropool en het hele Franse Noorden.
Het Ronse van de toekomst op zijn best.
<< Home