16 november 2007

WEG VAN RONSE


Ronsenaaresse
Géraldine
Vandercammen
woont in Parijs
en werkt er
als actrice.

Nu en dan
doet ze ons
het verslag
van
haar belevenissen.





Les
gémissements
de Gégé

SUR LE PONT D’AVIGNON ON Y DANSE


Gisteren morgen, gelijk met de Beaujolais nouveau, is Sien geboren, de flinke dochter (4 220 gram!) van Stephanie en Raf. En ik ben haar gelukkige meter! Welkom Sien in deze gekke wereld!
Er zijn van die dagen dat alles meezit?!

Als alles meezit, speel ik van midden april tot begin augustus bijna non stop en in twee toneelstukken.

Een halve maand geleden hebben we getekend met het ‘bouffon théâtre’ om van dinsdag 15 april tot zaterdag 17 mei, van dinsdag- tot zaterdagavond te spelen! Vijfentwintig voorstellingen dus. Het theater is klein (50 à 70 plaatsen) maar het stuk is intimistisch. De scène is verdeeld in 3 stukken. Het publiek zit heel dicht. We waren op slag verliefd op de zaal.

Het stuk heet ‘Les trompettes de la mort’ van Tilly. Het was mijn eindwerk op school in juni, waar we het twee keer speelden. Nu dus, tot de 17e mei.

Enkele dagen later starten de voorstellingen van 'L’oiseau et les sortilèges' (het eindwerk van Caroline Gaudfrin dat we in juni op school en in het theatre ‘le passage vers les étoiles’ speelden in juni). Het Théâtre Clavel wordt van donderdag 22 mei tot zaterdag 5 juli iedere donderdag-, vrijdag-en zaterdagavond onze speeltribune. De zaal is groter (plaats voor 110 toeschouwers), de scène is ook groter maar het is nodig voor 12 acteurs.

Volgende week ga ik met Caroline 2 dagen naar Avignon om verschillende theaters te bezoeken in verband met het festival van Avignon 2008.

Eén theater, wil ons stuk zeker al in zijn programmatie plannen. Vooraleer we een contract tekenen, willen we een 8-tal toneelzalen ter plekke te zien. Daarna pas zullen we beslissen. Vandaar dat we 2 dagen naar het zuiden trekken.
Dus, als dàt ook meezit, spelen we met de hele bende een maand in Avignon , van donderdag 10 juli tot zaterdag 2 augustus. En dat is iedere dag op de planken!

Het wordt druk maar ik kijk ernaar uit. Ik houd u op de hoogte.
Ik heb veel chance!


Geraldine