16 september 2015

SCHOOLDIRECTEUR STUURT SCHELDMAIL

MINISTER HOMANS IN DAG ALLEMAAL :
'HIJ SCHELDT ME DE HUID VOL VIA SCHOOLMAIL'




‘ZE WENSEN MIJN KINDEREN
DOOD OP HET STRAND VAN BODRUM


De dood van de Syrische peuter Aylan blijft de gemoederen beroeren. De standpunten daarover zorgen voor heel wat bagger. Er zijn er die er met hun regelrecht scheldproza op de sociale media en in mailverkeer ver over gaan. Minister Liesbeth Homans kan er van meespreken.


Zegt ze daarover deze week in Dag Allemaal : ‘Iedereen heeft recht op een eigen politieke overtuiging en iedereen mag mij zeggen dat hij of zij niet akkoord gaat met mijn ideologie, maar stellen dat je het jammer vindt dat mijn zoon niet dood op het strand van Bodrum ligt, vind ik ronduit degoutant. Mijn zoontjes van acht en elf dood wensen omdat je een andere politieke bent toegedaan, vind ik alleszins niet humaan. Dus als links zo verontwaardigd is over de opmerkingen van De Wever, hoop ik dat ze even verontwaardigd zijn over deze mails. De auteurs gebruiken zelfs hun eigen naam in dat scheldproza. Blijkbaar betreft het iemand die er zich niet over schaamt dat hij mijn kinderen dood wenst.'

'N-VA-vrije school'?

Minister Homans: ‘Een andere mail is er trouwens eentje van een schooldirecteur uit Ronse en hij heeft gewoon het e-mailadres van zijn school gebruikt om mij de huid vol te schelden. Dat hij me een harteloze vrouw noemt en vindt dat mijn kinderen een betere moeder verdienen, is niet fijn, maar daar lig ik niet wakker van. Maar dat hij stelt dat in zijn school alle kinderen welkom zijn, behalve die van N-VA’ers vind ik ongelooflijk. Zulke mensen mogen toch geen schooldirecteur worden?’

Alle Ronsenaars tuupe kunnen alleen maar diep geschokt zijn bij het vernemen van zowel de inhoud als de teneur van dit scheldproza. Door de positie van de auteur. Door het flagrante misbruik van een schools mailadres om dan dergelijke hoogst verwerpelijke sektarische meningen aan het adres van Liesbeth Homans te ventileren.

VOLLEDIGE KLAARHEID GRAAG

Als onafhankelijk blogger van Ronse stel ik daarom prompt namens mijn lezers volgende concrete vragen. Welke Ronsese schooldirecteur schrijft dit? Wat schrijft hij exact? Schrijft hij dit namens de school? Om welke school gaat het? Is die school leerlingen van ouders met N-VA sympathieën liever kwijt dan rijk? Ondervinden leerlingen - laat staan leraren - hinder van deze houding? Wat is de houding van de betrokken Oudervereniging hierover?